dimecres, 12 de desembre del 2007

Tala massiva a Arenys de Mar

Pels rials baixa el carro
del sol, des de carenes
de fonollars i vinyes
que jo sempre recordo.
(Cementiri de Sinera I)

Recordo amb detall cases i carrers del meu poble, vinyes, turons, rials, barques a la fusta, Sempre les recordo just en ser varades. (Doctor Rip)


Salvador Espriu
Salvem els eucaliptus d'Arenys

Els del front d'esquerres es volen carregar eucaliptus centenaris i posar més ciment (i més comissions). Estic realment perplexa i trista. Em sento així perquè volen perpetrar una tala massiva d'arbres a Arenys de Mar, concretament d'eucaliptus. Resulta que l'equip de govern tripartit de l'Ajuntament d'Arenys de Mar, format pel PSC, ERC i ICV, vol portar a terme un pla d'urbanització a l'avinguda del Rial de Canalies d'aquesta població del Maresme. En aquesta avinguda hi ha una quantitat enorme d'eucaliptus, la majoria centenaris, que conformen un paisatge verd i preciós, i que són un autèntic pulmó per a la zona. Doncs ara, de cop i volta, i per a més inri amb ICV -els verds- el govern municipal, es vol carregar tota aquesta zona verda i aquesta quantitat d'eucaliptus, per omplir-la d'asfalt i de ciment. Em sembla increïble, que a hores d'ara, en un moment en què tots junts lluitem per aturar el canvi climàtic, es puguin dur a terme accions tan salvatges com aquestes. I el més trist de tot és que em sembla que no ho podrem aturar! Salvem els eucaliptus!
Mireia González Venteo
· Fòrum Vilaweb
· Cartes dels lectors. El Periódico de Catalunya
· Els rials d'Arenys
· Els rials en l’obra de Salvador Espriu

·

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Bona tarda, escolteu, aquesta carta ha estat ela.laborada per la meva xicota, i estic enormement content de que surti en aquest blog, a veure si ho podem atuara, només però, hi ha una cosa que no hi estic molt conforme, aquestes paraules: "Els del front d'esquerres es volen carregar eucaliptus centenaris i posar més ciment (i més comissions)". No les hi va posar pas ella a la seva carta que va enviar a diversos diaris. Una cosa, és retallar la carta o possar-hi sinònims a alguns mots, cosa que no hi estic gaire d´acord, però l´accepto, però l´altre cosa és afegir coses que un no h adit mai. A veure si m´ho pot aclarir alguna persona, i de nou, estic molt joiós que la carta de la meva xicota hagi tret el nas per aquí.

Edu.

Francesc Mas i Castanyer ha dit...

Hola Edu,
No hi hem afegit ni tret res a aquest escrit. És el que hi ha al fòrum de VilaWeb, del qual hi ha el corresponent vincle a sota la carta, i si hem canviat i afegit alguna paraula és de les que hi ha a la carta de El Periódico de Catalunya.

Anònim ha dit...

Estupendo!! Agraiexo la teva resposta, ara mateix ho entenc tot,al fòrum VilaWeb i surt com autor, les paraules que jo dic que no hi vam posar. El que passa, és que al penjar-ho al blog, ha quedat com si formés part de la carta. No és que passes res de l´altre món, però, òbviament, molesta que posin en boca teva o d´ella coses que no has dit. Torno a reiterar, que estic content que surti aqui aquesta referència. Per cert, aquesta carta, a La Vanguardia va sortir publicada el dia 19 de Desembre de 2007, i el dia 30 del mateix mes va sortir un carta que donava suport a la nostra, un carta que per cert, avui torna a sortir a La Vanguardia. Es deuen haver equivocat. A nosaltres ja ens va bé. Merci.

Anònim ha dit...

La tala que es denunciava i l'obra d'aquesta zona no s'ha fet fins aquest gener de 2011.

Benvolguts,
Quant a la tala de què parleu, no és cert que el projecte de Canalies suposi la tala de TOTS els eucaliptus, que dit de passada –tot i que això no canviï el fons de la vostra reivindicació- no són centenaris i els que s’han talat eren pollancres i no eucaliptus. A hores d’ara, però, sí que resta pendent fer la tala de dos eucaliptus que hi ha a mà dreta (pujant des de l’NII) i d’un altre que està a punt de caure. La resta d’arbres que hi ha en aquesta zona es queden tal com estan.

Val a dir que els arbres que s’han hagut de treure estaven al mig de la calçada o la vorera, al calaix del rial; i la urbanització de la zona respon a una necessitat i vella reivindicació del veïnat. Arran de la vostra preocupació, en els pròxims dies penjarem al web de l’Ajuntament els informes de Medi Ambient i Urbanisme sobre aquesta obra.

Ben cordialment,

Marta del Castillo i Rabascall
Regidoria de Comunicació
Ajuntament d’Arenys de Mar