dissabte, 21 de març de 2009

Protecquè contra l'excursionisme.9.Fiat lux

L'Empeltada obert




Mentre els polítics continuen embullant la troca sense solució de continuïtat, i prenent-nos el pèl amb la ruta de la pedra en sec, uns homes valents han llevat aquesta barrera i l'han duita a la seu del Consell Insular, potser els seveixi per a fer torrades el dia del medi ambient.

Gràcies amics valents.

Nota: aquesta barrera era uns dels obstacles que hi havia al camí públic de Pollença a Lluc

Més informació: A Mitjan Desembre de 2005, un grup de pollencines i pollencins ens vam reunir per tal de demanar a l'Ajuntament de Pollença que actués davant el tancament de un camí clarament públic com és la carretera vella de Lluc, així la carta de Nadal que escriguerem des del que a esdevingut una secció de la Plataforma Pro Camins Públics Oberts al municipi de Pollença, que s'afegia així a la ja constituïda a Manacor, era el demanar a l'Ajuntament que garantís el lliure pas per aquesta via.
Notícies de premsa, declaracions d'intencions... es succeïen, però el camí seguia tancat, així vam decidir convocar la primera excursió per reivindicar el pas lliure per aquesta carretera el 7 de Maig de 2006, excursió que congrega prop de 500 persones .D'aquí vam tenir el primer moviment en forma de Decret de Batlia del que en aquells moments era Batle, el senyor Joan Cerdà, però aquest decret va quedar en paper banyat i la carretera vella de Lluc continuà tancada en diversos trams, només a la finca de Muntanya, a Escorca, els accessos s'obriren. Mentre tant, a la finca de Binifaldo, finca del govern Balear, els accessos es mantenien tancats, a Pollença a dia d'avui sens continua sense contestar si les finques confrontats amb la carretera vella de Lluc tenen cap tipus de llicència per fer aquest tancament, fet que a provocat que haguéssim de fer algunes demandes a la fiscalia de medi ambient per la manca d'actuació del Batle i Regidor d'Urbanisme.
L'any passat, desprès de seguir en les nostres reivindicacions, que no han estat exclusives d'aquest camí, sinó d'altres al municipi de Pollença que presenten la problemàtica de pas, en aquells moments ens trobàvem a més que una de les persones que tancaven el pas a la carretera vella de Lluc era el Batle, el senyor Tomeu Cifre Ochogavia. Vam tornar convocar una nova excursió reivindicativa, en aquest cas el 22 d'Abril de 2007, amb una bona participació com en l'anterior, en aquest cas el Consell Insular de Mallorca va decidir incloure dins el seu inventari de bens la carretera vella de Pollença a Lluc, i posteriorment iniciar la delimitació d'aquesta, per tal de contribuir a l'aclariment de la seva titularitat pública, documents de incautació dels terrenys, treballs topogràfics, documentació arxivística de que la carretera vella pertanyia a la Diputació provincial, actes de plenari municipal en que s'acorda transferir aquests terrenys a la diputació, documents que declaren l'inclusió d'aquest carretera dins el pla nacional... tot això i esperam que el Consell Insular actuí definitivament per preservar un bé públic, i per garantir el lliure pas, així , per tal de recordar que esperam solucions a aquest fet, el 27 d'Abril de 2008 tornàrem convocar una excursió per la carretera vella de Pollença a Lluc.
A més cal dir que al BOIB núm 187 de 18 -12- 2007 es va declarar aquesta carretera Tiltularitat del Consell de Mallorca. Des de La Plataforma Pro Camins Públics i oberts, a més de les diferents associacions que l'integren i donen suport, així com des de la societat civil, reclamem a les institucions que defensi el que és de tots, i no que no deixin sols als ciutadans en la defensa dels béns i patrimonis públics.

1 comentari:

Joan Vicenç ha dit...

Un 10! Gràcies per obrir-nos el camí. Endavant!