dimarts, 29 de gener del 2008

I ara, clar, el segon cinturó


El Gob qüestiona el nou
projecte de segon cinturó


Un projecte abans de fer l'estudi de mobilitat? L’estudi de mobilitat dels accessos a Palma es imprescindible per a resoldre els problemes de saturació.

El GOB considera que la decissió sobre l'ampliació o prolongació del Segon Cinturó no pot concretar-se sense haver fet prèviament l'estudi de mobilitat. Un estudi que ha d'avaluar els problemes dels accessos a Palma, no només pensant amb infrastructures de gran capacitat, sinó tenint en compte un pla de transport públic per a tota l'àrea metropolitana de Palma.

UN TRAÇAT QUE NO PASSA PER SON SARDINA PERÒ QUE SEGUEIX SENT UNA BARBARITAT

El nou projecte de Segón Cinturó manté el traçat inicial, de l'autopista d'Inca fins la carretera de Sóller. D'aquí, en comptes de seguir fins a la Valldemossa , es desvia en dos ramals, un cap a la UIB i l'altre cap a Son Espases

Des del nostre punt de vista, es tracta pràctivament del mateix projecte i les conseqüències de la seva construcció serien molt negatives, ja que impliquen:
* consum exagerat de territori,
* l’impacte paisatgístic,
* promoció el transport privat,
* especulació urbanística de terrenys propers a la nova via,
* la destrucció de patrimoni arquitectònic,
* etc..

MÉS CAPACITAT IMPLICA MÉS NOMBRE DE VEHICLES PRIVATS EN CIRCULACIÓ.


El problema no és manca de carreteres, el problema és excés de cotxes. Es per això que l'alternativa al col•lapses actuals no és construir més carreteres, sinó aportar alternatives com el transport col•lectiu.
Per a més informació:


1 comentari:

Unknown ha dit...

estalviem cotxes privats, o canviem-los per cotxes ecologics (acabu d'entregar el TR sobre el tema) evitem fer més carreteres (ho reduirne el gruix que es el que volen fer ara, promocionem l'ús del transport públic (car, lent i retardat).... tot això abans de construir noves carreteres