divendres, 4 de gener del 2008

Els eucaliptus d'Arenys

Eucaliptus centenaris

Ja fa uns dies, uns veïns meus em van informar sobre la pretensió del nostre Ajuntament d’eliminar uns eucaliptus centenaris per fer del nostre carrer una rambla i augmentar considerablement les places d’aparcament. L’assumpte no era massa original: per tal d’afavorir els interessos d’unes constructores – ’amablement’ corren amb gran part de la despesa-, els tocava pagar a uns eucaliptus i als propietaris - uns mil euros cadascun, crec-.
Quan fa uns anys vaig decidir fugir de Barcelona, em vaig instal·lar al Rial de les Canelies d’Arenys de Mar, on vaig trobar el que la meva ciutat o la meva butxaca no em podien oferir i em vaig empadronar al municipi.
El dia 19 de desembre vaig llegir la carta que Mireia González va enviar a aquest diari. No ho podia creure! A les darreres eleccions municipals vaig votar Els Verds amb un vot més localista que polític. Ara resulta que malgrat ser pocs a l’Ajuntament, fan força malament la feina que els vam encomanar, donant suport a aquesta bestiesa.
No sé com acabarà tot això, però puc tenir més esperances que les que puguin tenir els senyors d’ICV d’Arenys de Mar que jo els atorgui de nou la meva confiança a les meses electorals.
Enric Bernad Tarragó
Arenys de Mar
· Carta publicada a La Vanguardia el 30/12/2007 i el 03/01/2008
. Tala massiva a Arenys de Mar
·

1 comentari:

Joa.net ha dit...

A la Garriga (Vallès Oriental), no gaire lluny d'Arenys de Mar, l'ajuntament ha autoritzat una constructora a talar una pila d'arbres (melia azedarach i acer negundo) de més de 50 anys perquè feien nosa per bastir l'obra nova i, de pas, s'estalviaran recollir les fulles i l'esporga. A més, al possibles compradors de pisos els podran ensenyar la vista des de les finestres sense la nosa de les pobres plantes...
Ja ha estat denunciat però no han fet res; bé, sí, les mèlies han intentat rebrotar per les soques degollades i les han repelat del tot!