dimecres, 31 d’octubre del 2007

Salvem una orquídia, salvem Son Bosc


Perilla la major població europea d’orquídia de prat (Orchis robusta)

El Govern de les Illes Balears manté paralitzada la protecció de la zona, i mentrestant es tramita un projecte de camp de golf

Ajuda'ns!


L’orquídia de prat (Orchis robusta) és una espècie amenaçada que a Europa només es troba a la zona de s’Albufera de Mallorca. La població total està avaluada en uns 1300 exemplars, dels quals uns 400 es troben dins l’àmbit del Parc Natural i els altres 900 es troben fora, a la zona de Son Bosc (municipi de Muro). Aquesta espècie només es troba a altres dos punt del món (una localitat a Alger i altra a Marroc).

La zona de Son Bosc, a causa dels seus importants valors naturals, fou incorporada al Parc Natural de s’Albufera de Mallorca l’any 2003. Però mesos després Jaume Matas (PP) aconseguí el poder a la Comunitat Autònoma i va anular la protecció de Son Bosc fent retrocedir l’expedient de protecció. Fa més de 3 anys que l’expedient de protecció de Son Bosc segueix paralitzat.

Mentrestant, un grup promotor tramita un projecte per construir un camp de golf en aquesta zona, i en aquests moments ja han demanat la llicència d’activitats a l’ajuntament de Muro.

Així, la realització del projecte que ara mateix es tramita davant l’Ajuntament de Muro suposarà la destrucció de dues terceres parts de la població europea d’aquesta espècie amenaçada.

El nou govern constituït després de les passades eleccions, presidit per Francesc Antich (PSOE) i participat per Miquel Àngel Grimalt (UM) al cap de la Conselleria de Medi Ambient, no ha mostrat fins ara cap interès en desbloquejar la tramitació i protegir la zona, incorporant definitivament Son Bosc al Parc Natural de S’Albufera de Mallorca.

Davant això, demanam la teva col·laboració. Envia un missatge al President del Govern de les Illes Balears i al Conseller de Medi Ambient sol·licitant que protegeixin definitivament la zona de Son Bosc. Omple les teves dades personals i clica el botó "enviar".

Gràcies per la teva col·laboració!


1 comentari:

Anònim ha dit...

Hola,

Primer de tot agraïr la feina que feu, és necessària tal i com està aquest planeta.

M'agradaria contribuïr en el vostre treball, tot afegint que aquesta espècie d'orquídia (orchis robusta), també es una raça autòctona de la península ibèrica i inclos l'he cercada a França i Suissa. Ho puc assegurar ja que soc un gran amant de la natura i una de les meves passions és identificar la flora d'allà on vaig. Concreto la meva cerca als voltants del poble de Viladrau (Montseny) on estiuejo i per tant hi puc dedicar més temps.

Vaig poder comprovar que es tractava d'aquesta raça ja que tot cercant bulboses (una de les meves passions dins de la botànica en general) la vaig confondre amb un derivat de la familia dels Hyacintoides, en vaig prendre fotografies i les vaig mostrar al CCEN (Centre Cultural Europeu de la Natura (situat a Viladrau)), on finalment em van confirmar l'identitat de l'individu.

Finalment afegir que aquesta raça també comprén individus dels quals les flors varien de color entre el blanc, el rosat, el lilós que mostreu en la web i finalment, i de manera més puntual, he observat flors amb un color entre malva i roig intens.

Espero ser d'utilitat.

Òscar Llovera