dilluns, 22 d’octubre del 2007

Ja la terra preparada per una bona saó




LA SEMBRA

Els arbres donen la fulla

per joguina als quatre vents,

i el camp de joia es despulla

acatant els elements.

Ja la terra preparada

per una bona saó,

verge sempre renovada

s’obri en solcs al llaurador,

i amb una ànsia maternal

s’entrega al viril trepig

amorosament, carnal,

abrasada de desig.

Oh Terra! Ara sembles morta

i en ta entranya beneïda

s’hi està renovant, fent forta

l’eternitat de la Vida.



JO SÓC CATALÀ


Enmig de la mar

s'aixeca ma terra

fins tocar el cel,

que es deixa en la Serra,

banderes de blau.

Jo sóc balear,

jo sóc de Mallorca,

català insular.


Tot el meu passat

que la història allunya,

el tenyeix de glòria

la Gran Catalunya.

En les rels profundes

de la meva gent,

un conqueridor

portà, proa al vent,

la nau que a Salou

deixà ses amarres,

seguint la bandera

de les quatre barres.


Jo sóc de la raça,

vella i gegantina,

que espantà dels mars

la gent sarraïna.

Jo sóc de la Pàtria

dels agermanats,

Joanot Colom,

vells antepassats,

defensors heroics

de tradicions,

que en sang ofegaren

Àustries i Borbons.


Herois de Mallorca,

herois catalans,

que en les hores greus

us dàreu les mans,

fent del nostre exemple

un sagrat costum,

jo us tinc en ma vida

de guia i de llum.

Jo sóc mallorquí,

i és la meva glòria

esser català

per la meva història.


Estim Catalunya

perquè té un passat

de lluita incansable

per la llibertat;

perquè dins un regne

d'oprobi i de sang,

teixí la grandesa

del Corpus de Sang;

perquè en tots els segles

contra l'esclavatge

...


Pere Capellà i Roca (Algaida 1907 – Palma 1954).