dissabte, 2 d’agost del 2008

Buf quina calor!

Cauen els tòpics...

"Els pins fan molta rel i espanyen les voravies"


pebreboner 1 (Shinus, arbustot)



pebreboner 2


om de ribera (Ulmus minor)



firmiana


gledítsia





4 comentaris:

ignasi cebrian ha dit...

Hola,

necessito un informació molt puntual. Tenim uns pins d'uns 70m anys en una casa de Corbera de Llobregat. Els pin ja hi eren abans de construir cap casa. També tenim uns veïns a banda i banda que es queixen constantment de la caiguda de pinassa a les seves parcel·les. Els pins estan separat a més d'un metre del mur que limita les parcel·les. Nosaltres no volem tallar els arbres.

Els veïns quasi mantenen un assetjament verbal dient que els hi tirem "la merda" dels pins (las pinassa.

M'agradaria saber des del punt de vista normatiu o legal s'hi hi ha alguna normativa que faci referència a aquest tema.

A més m'agradaria saber si els arbres tenen algun tipus de valor patrimonial.

Fins aviat,

Ignasi

Joan Vicenç ha dit...

Amb tota prevenció quan a la certesa legal del que ara diré, donaré la meva modesta opinió: Si els pins són dins zona urbana només estan sotmesos a normativa, ordenances municipals, a no ser que estiguessin catalogats per la seva singularitat per part de la Conselleria de Medi Ambient. Si aquests veïnats intolerants a la matèria orgànica de la fullaca de pi no han anat a denunciar-ho és perquè segurament saben que hi tenen poc a fer. En tot cas segurament tenen dret a tallar les branques que superin la seva partió, però res més, és a dir no poden tallar dins la part que no és seva. El que desconec és sí aquest cas fos portat a jutjat i fos admès, què en diria el jutge de torn. Aquest és el meu parer inspirat en altres exemples que he viscut. No sé si he pogut aclarir res. Salut.

Mallorca Llevant ha dit...

Per responsabilitat política, TREN NO Vies verdes si!
La política de transport públic la illa ha estat un joc de despropòsit des de fa molts anys, un bon exemple és el metro amb una gestió impresentable i unes preses de decisions polítiques que van en contra de tots nosaltres i sobretot d'una construcció nefasta que ha suposat molt temps i doblers de tots els contribuients.

El problema és que havent solucionat, o això sembla ho esperem, els problemes del metro que encara que en distàncies curtes pot ajudar al transport públic dins de Palma, ara com a contrapartida nefasta al govern del PP, aquest govern d'esquerra vol superar-ho amb la construcció d'una línea de tren de Manacor a la costa que es planteja des del començament com una hipoteca política que s'ha de realitzar encara que tots els estudis l'hagin titllat d'insostenible.

Una infrastructura que no solucionarà els problemes de transport públic a llevant al tractar-se d'un territori amb nuclis urbans dispersos i on la majoria de moviments són de curta distància i entre pobles o zones rurals que el tren no connectarà i que NO complirà el seu objectiu de ser un trasnport públic.

Una infraestructura que només servirà per portar turistes de la costa a Palma cosa que la convertirà en deficitària com diuen els estudis i que hipotecarà el futur d'un trasnsport públic eficaç i eficient per tota la comarca, un tren que servirà per servir als habitants de llevant.Una infrastructura que trencarà més el territori, vallant-lo, construint nous ponts i tunels, nous enllaços i desviacions obligant-nos a recorre km per creuar aquesta barrera en el territori afectant al entorn, al paisatge i trencant els corredors ecològics.

Una infrastrcutra que servirà per fomentar l'especulació en els quatre poble on hi haurà estacions, sinó són 5 amb una possible parada a S'era de Pula que ja es comenta que hi pot haver perquè la Claudia Schiffer i el PJ Ramirez puguin pujar-s'hi.

Una infrastructura que tinrà una frecuencia de pas mínima degut a la poca densitat d'aquest territori. Hi ha molts sistemes de transport públic eficaços i sostenibles que s'estan implentant des de fa temps a Europa destinats a zones de baixa densitat i entorns dispersos que permeten comunicar tots els nuclis urbans através de minibus elèctrics i a gas, que són capaços d'adaptar les seves rutes a través de senzills sistemes de gps i de trucades perquè tothom pugui tindre la possibilitat de disposar un transport públic que pemeti no agafar el cotxe. A més utilitza les infraestuuctures ja disponibles en el territori sense tindre de degradar-lo més. La seva eficàcia permet no tindre d'ampliar amb autopistes la xarxa viaria cosa que si passaria si al final aquest govern realitza la línea del tren al ser aquesta ineficient.

Podrien també parlar del pla de mobilitat, del pressupost que té aquest i de les exigències que demana i que sembla que el govern ha oblidat. podríem parlar que els polítics és tindrien de dedicar a donar el millor servei als seus citadans buscant les millors solucions i no amagant els informes desfavorables a una infraestructura com aquest perquè s'ha passat 10 anys utilitzant, mobilitzant i distorsionant les informacions per confonrdre a la gent que el tren es l'únic trasnport públic possible,...

El tren Si és un molt bon trasnport públic i té tot el sentit per unir Palma i Manacor com a dos ciutats denses però no és la solució per tot sinó pot convertir-e en la ruina d'un territori com LLevant.

NO entenem com els partits d'esquerres no reclamen un transport públic per tots, eficaç, eficient i respectuós amb l'entorn.

No entenem com totes les poblacions que es quederan sense transport públic a LLevant NO diuen res i defensen els drets dels seus ciutadans.

NO entenem com l'oposició per una vegada es posa a defensar els drets dels ciutadans d'un transport públic de qualitat en comptes de callar.

Sabem que les hipoteques polítiques són importants però les hipoteques sobre el territori ho seran molt més i per moltíssims més anys.

Esperem que tinguem polítics valents que expliquin les coses clares i treballin per un transport públic, de qualitat, eficient i sostenible no només per LLevant sinó per tota Mallorca.

Mentre no sigui així els ciutadans anònims intentarem continuar informant almenys per tindre la conciència tranquila.

http://mallorcallevant.blogspot.com/

Pere Llofriu ha dit...

Idò si ja teniu bloc ad-hoc per parlar de no-tren, el millor que poden fer tots els amics del no-tren és anar directament allà.
Aquí val més que ens centrem en els arbres, si no malgastarem energia inútilment, i perilla que ens quedem sense tren, sense no-tren i, el que és pitjor, sense arbres.