dimarts, 15 de setembre del 2009

Salva la Selva


Salva la Selva

El món és petit, de cada vegada més. Recordo quan era nin, a Alaró mentre jugàvem, que un germà meu, més petit, ens va comentar: "Ei aquelles muntanyes que es veuen allà enfora és Rússia?" Ens varem posar a riure i li varem fer befa. Avui sabem que en agafar el vol d'un avió ens podem situar a Rússia en dues hores, a les Polinèsies en dotze, per internet amb un clicar. Sabem que el que esdevingui a les selves del Brasil o el que decideixin al Congrés dels Estats Units d'Amèrica pot afectar-nos de ple. El món ha tornat petit. Per tant qualsevol lluita en el planeta en favor de l'aire sa, de la vida de la fauna i de la flora d'un indret, del benestar de la gent que de fa milers d'anys hi viu, és part de la lluita per la supervivència del nostre territori, de la nostra terra. És clar que nosaltres, jo al manco, em sent d'un lloc determinat, amb un paisatge, unes olors, una llengua, una cultura, una manera de ser i de pensar i em sento feliç de ser part de la diversitat, de ser diferent en la diversitat. Per tant, tant com puc defensar el que m'és proper tant més ho puc fer amb el que, només en qüestió de temps m'és llunyà. I sé que si un dia faig un viatge i una llarga estada en un país, en un lloc molt llunyà de la meva petita terra, llavors assumiré ben igual que ho faig a ca meva, totes les lluites justes i nobles per procurar la felicitat de la gent, però també la preservació sense claudicació de l'entorn natural on s'hi assenta. Vos recoman que visiteu sovint aquesta pàgina:


I que en formeu part amb la vostra participació. Entre totes i tots ens hem de salvar a la vegada que salvam la selva per poder seguir vivint en aquest únic i meravellós planeta.




Salva la Selva dona suport a grups ambientals i socials als països del Sud i organitza protestes en contra de la destrucció de les selves tropicals i altres ecosistemes.


1 comentari:

Sílvia Tarragó Castrillón ha dit...

Ja m'he afegit. Gràcies un cop més Joan!