dimecres, 15 d’octubre de 2008

Protecquè contra l'excursionisme.1


Ternelles. Un entremès ben entremaliat.3

La plataforma pro camins demana explicacions al conseller Grimalt per impedir el pas a Ternelles

La plataforma Pro Camins Públics i Oberts va reclamar ahir explicacions al conseller de Medi Ambient, Miquel Àngel Grimalt, sobre el motiu pel qual dos agents mediambientals van impedir el pas als excursionistes al camí de Ternelles el passat diumenge, un fet que els convocants qualifiquen de "gravíssim".
La plataforma afegeix que l'ús d'agents de l'autoritat per part de la conselleria de Medi Ambient per "conculcar el dret fonamental a la lliure circulació pel territori públic o d'ús públic a un grup de ciutadans pacífics que anaven d'excursió al Pla de Ternelles no té precedents a la nostra terra des que gaudim de llibertat".
Els convocants asseguren que no hi havia motiu per impedir-los el pas a causa que no incomplien cap de les prohibicions plasmades en el PORN de la Serra de Tramuntana i que no tenien previst accedir a zones d'exclusió.
La plataforma va registrar ahir un escrit en la Conselleria mitjançant el qual argumenten que no havien de demanar cap permís a Medi Ambient a causa que "les activitats recreatives i esportives que no siguin de competició estan permeses a les zones d'ús limitat, d'ús compatible i d'ús general." Per aquest motiu, reclamen a Grimalt que investigui l'"actitud obstruccionista" dels dos agents de Medi Ambient.

Resposta de la Conselleria
El director general de Biodiversitat, Miquel Ferrà, va afirmar ahir que la Conselleria "s'ha limitat a complir la normativa" i que per això va instar la plataforma a demanar permís per accedir a la finca de Ternelles per garantir la no afectació a les zones d'exclusió. "La sol·licitud de la plataforma va entrar divendres a les 13,15 hores, per la qual cosa no es va poder cursar a causa que l'Administració atén els escrits per ordre d'arribada; si s'haguessin personat o cridat per telèfon podríem haver fet un esforç per donar solució a l'autorització", va explicar Ferrà.
Respecte a l'actitud dels dos agents, Ferrà assegura que "no van ser enviats per impedir el pas, sinó per informar i prevenir possibles afectacions mediambientals; si la barrera estava tancada era per decisió de la propietat, no és competència nostra".
J. F. S. Pollença
· Article publicat a Diario de Mallorca el 15.10.2008

Darrera hora:
La plataforma pro Camins Públics i Oberts demana la dimissió immediata de Miquel Ferrà Jaume, director general de Biodiversitat i màxim responsable de l'entrellat de l'entremès de Ternelles.
·

5 comentaris:

Plataforma pro camis públics i oberts ha dit...

Desprès de escoltar les explicacions fetes per el Director General de Biodiversitat, realitzades mitjans escrits i a l'emissora de Radio ONA Mallorca, per primera vegada i sense que això sigui un fet positiu, molt al contraria, demana'm la dimisió d'un càrrec públic, esperam no haver de tornar-ho fer.

Primer volem puntualitzar un parell de fets. - El Director General de Biodiversitat, Sr, Miquel Ferrà, va enviar una carta divendres dia 10 d'Octubre a la Plataforma amb registre de sortida de 9 d'Octubre de 2008, advertint que algunes zones per on havia de transitar l'excursió prevista, requerien disposar de alguna autorització, dient a dita carta que s'havia assabentat de l'excursió doncs algú l'havia informat de que la teníem anunciada al Bloc http://camins.balearweb.net . - Avui dimecres al programa de ONA mallorca de les 11 del matí, el Director general de Biodiversitat s'ha contradit, quan ha dit que la propietat de la finca de Ternelles havia sol·licitat fa varies setmanes que protegís la finca d'aquesta excursió massiva, que s'estava organitzat i de la que anàvem fent publicitat amb cartells a Pollença, quan a la carta de dia 9 d'Octubre ens ho comunica actuant d'ofici, com si fos la primera notícia que en tingues. Fet al que ell diu que no va accedir, doncs té molt clar que no es competència seva (els fets no demostren el mateix). - El Sr. Director General ha exposat que no va donar temps per contestar a la nostre petició, nosaltres rebérem la carta dia 10-10-2008 a les 11 del mati, i enviarem resposta a les 13:32 de el mateix dia per fax, i no obtinguérem resposta fins diumenge 12 -10-2008 a la mateixa barrera de la finca de Ternelles, lloc per cert que es troba encara fora de les zones d'exclusió. - Desprès de la resposta del Sr. Director General de Biodiversistat, constatant que no va accedir al nostre compromís de no accedir a la zona del Castell del Rei, i aturar l'excursió quilometres abans de arribar als punts d'us limitat (fet que es pot comprovar a la fotografia adjunta,) els guardes estaven a l'altre banda de la barrera, amb un pany tancat i ens donaren comptes de que tenien ordres de que no passéssim. Consideram que el Director General de Biodiversitat va tenir una actuació incorrecta, donat què: - Va coaccionar a més de 500 excursionistes pacífics per tal de dissuadir-los de la seva intenció de realitzar la pràctica de l'excursionisme per un camí públic. - Va actuar amb un zel extremat, que no va manifestar quan es realitzaren obres sense llicència a la finca de Ternelles, en zona ANEI. - Que vistes les seves declaracions, no es creïble que no pogués accedir a contestar a la plataforma Pro Camins Públics en el període compres entre dia 10-10-2008 i dia 12-10-2008 a les 10 del matí, hora d'inici de l'excursió.- Que no podem acceptar que un càrrec que ha de defensar el patrimoni públic i al conjunt dels ciutadans, actuï d'aquesta manera. - Des de la Plataforma sempre hem mostrat la nostra col·laboració en la defensa del patrimoni públic, la defensa dels valors mediambientals i etnològics, i el nostre respecte per les institucions, però en aquest cas ens hem vist trepitjats per aquestes. PER TOT AIXÒ DEMANAM: - La dimissió immediata del Sr. Miquel Ferrà Jaume, Director General de Biodiversitat. - En cas de no tenir la dignitat per així fer-ho, demanem el seu cessament per part del Conseller de Medi Ambient del Govern Balear. - En cas de què el Conseller de Medi Ambient no demostri estar al costat dels més de 500 excursionistes presents a la marxa, demanem el cessament del Conseller de Medi Ambient i del Director General de Biodiversitat per part del President del Govern Balear. PLATAFORMA PRO CAMINS PÚBLICS I OBERTS.

Chestnut ha dit...

Molt interessant. A l'article anterior he deixat un comentari que també serviria per aquest. A part del que he dit abans, ara pregunto: la muntanya és d'ús públic? Privat?.
Per altra banda, a catalunya si que hi ha una limitació en parcs naturals. Exemple d'això és que moltes caminades populars han d'evitar trepitjar gaire estona dintre el parc quan hi ha més de 250 assistents (no recordo si el límit és 250 o 500). La justificació que tenen és pel soroll que es provoca en aquests events i si no recordo malament, la degradació del sòl (com quan les cabres o ovelles trepitgen gaire estona durant temps un prat amb certa pendent).

Pere Llofriu ha dit...

Chestnut: (re)benvingut al club...
Les possessions (Masies) en realitat ja no existeixen. Si tenen accés per a vehicle són xalets i si no són ruïnes. La nostra indústria és l'especulació del sòl, a part de vendre platja, sol, llum, fum i comèdia. Fins i tot exportam expresidents de dubtosa reputació.
Aquí, per defecte, tot és propietat privada. Tot inclou el fons dels avencs, els solcs dels torrents o els cims de les muntanyes.

Pere Llofriu ha dit...

Be... me referia a la serra Nord, que és el més problemàtic, al Pla sí que queden possessions amb residus de vida tradicional

mallorca llevant ha dit...

Vies verdes! No al tren de llevant!
El tren és junt amb les autopistes les infraestructures més danyines i segregadores de qualsevol territori, una bona mostra la pots trobar al maresme, catalunya, amb desenes de morts cada any i amb gravissims problemes de separació i de comunicació que provoca, fins al punt que des de fan 50 anys s'està demanant la seva retirada, justa fa 6 mesos s'ha aprobat col.locar la via del tren junt amb l'autopista per minimitzar els seus efectes, el tren està vallat, per perillós! divideix el territori en dos, trenca els corredors naturals, trenca les continuitats de finques i pobles, hi ha casos evidents de pobles i ciutats que estan realment dividides i separades per vies de tren, per reflexionar.

El tren és una gran mitjà de transport però sols és viable quan uneix nuclis de població grans i compactes, i quan el fluxe entre ells és continuo o es vol fomentar, per aquesta raó entenem que el tram de Palma a Manacor era absolutament necessari, encara que amb unes màquinaria adecuada i no aquest carrilet... a més al passar majoritariament pel costat de la carretera es minimitzen els danys ecològics i de trencament del territori.

En el cas de llevant, no hi ha cap estudi que el pugui defensar, per dir més, no hi ha estudi d'impacte ambiental! ni de continuitats! ha estat una arma política d'aluguns interessos que ara s'ha de complir encara que els experts diguin que serà una lacra econòmica pel govern.

la poca densitat del territori, la seva dispersió i la impossibilitat de conectar nuclis importants de població la fan una abarració, per si no ha sabies es crearà una nova estació a Manacor que farà imposible arribar a palma en tren, per això es tenen previstos autobusos!

Creiem en un sistema de transport públic que utilitzi les infraestructures actual, que destrossi el monopoli actual de busos i es converteixi en un transport públic de veirtat, que s'adapti a les necessitats canviants d'un territori complex i canviant, que sigui flexible, que utilitzi les nove tecnologies per connectar zones poc comunicades, que ens permeti no agafar el cotxe privat, que no trenqui corredors i divideixi el territori, que no sigui una hipoteca financera pel govern, un transport públic de qualitat, eficaç com s'està fent a tota Europa. Perquè el govern nega i prohibeix als especialistes aquestes investigacions, aquestes comparacions!

El tren és una via verda! realment és un concepte absolutament revolucionari en el tema de mobilitat i d'això t'asseguro que en e bastant més que tú, al contrari el tren té el mateix impacte territorial que una autopista.

El tren crea punt d'interès molt concrets en el territori, estacions que es converteixen en zones on els especuladors fan l'Agost, comprova el que està passant en els trams actuals, un sistema flexible no ho provocaria perquè reperteix el trasnport per tota la comarca.
salutacions, i entre tots defensam la terra.

Salps el que gasta un tren buit!!!!! horroritza't!
salutacions Si vies verdes, però per les persones no per les Màquines!