diumenge, 12 d’agost del 2007

Xirinacs






"En ple ús de les meves facultats

marxo

perquè vull acabar els meus dies

en la soledat i el silenci.

Si em voleu fer feliç

no em busqueu.

Si algú em troba

li prego que,

estigui jo com estigui,

no vulgui ell pertorbar

la meva soledat

i el meu silenci.


Gràcies!




ACTE DE SOBIRANIA


He viscut esclau setanta-cinc anys

en uns Països Catalans

ocupats per Espanya, per França (i per Itàlia)

des de fa segles.

He viscut lluitant contra aquesta esclavitud

tots els anys de la meva vida adulta.

Una nació esclava, com un individu esclau,

és una vergonya de la humanitat i de l’univers.

Però una nació mai no serà lliure

si els seus fills no volen arriscar

llur vida en el seu alliberament i defensa.

Amics, accepteu-me

aquest final absolut victoriós

de la meva contesa,

per contrapuntar la covardia

dels nostres líders, massificadors del poble.

Avui la meva nació

esdevé sobirana absoluta en mi.

Ells han perdut un esclau.

ella és una mica més lliure,

perquè jo sóc en vosaltres, amics!


Lluís M. Xirinacs i Damians
Barcelona, 6 d’agost de 2007"



Cliqueu sobre l'arbre per a més informació:






4 comentaris:

Joan Vicenç ha dit...

Endavant

Waipu Joan ha dit...

impressionant post companys.
Ha marxat un dels nostres valents...
salutacions

Waipu Joan ha dit...

Deixeu-me dir que aquest és el millor homenatge a Xirinacs que he vist a la xarxa avui.

zel ha dit...

Amic Joan Vicenç, amics dels arbres, gràcies per ser-hi també en l'homenatge al Xirinacs. Jo m'afegeixo al post anterior, el vostre és un tendre i sentit record per qui és un referent d'un estil de lluita.