Nota informativa Dimarts, 6 d'octubre de 2009
EL GOB DEMANA A PSOE I BLOC QUE NO CEDEIXIN AL XANTATGE D'UM EN QÜESTIONS TERRITORIALS EN LA RENEGOCIACIÓ DEL PACTE.
Comissió Insular d'Urbanisme, Pla Territorial de Mallorca, Pla Director Sectorial de Carreteres, Son Baco,...El PSOE i el BLOC no poden cedir a les peticions encobertes d'UM.
________________________________________________________________________
Fa mesos, el GOB ja demanava al president Antich que no cedís al xantatge polític d'UM respecte les seves exigències de possibilitar Son Baco, via esmena al Decret Nadal, o a canvi, oferir compensacions urbanístiques per Campos, i apelava a la necessitat de dignificar la política. Ara i després de veure, la situació en que UM ha posat, no només al Consell de Mallorca, sinó al Govern de les Illes Balears i a l'Ajuntament de Palma, el GOB torna a exigir dignitat política i un compromís real amb la protecció del territori.
ELS MOTIUS TERRITORIALS I URBANÍSTICS DE LA RUPTURA D'UM
És ben evident que els motius confessables de UM per rompre el pacte al Consell de Mallorca, no tenen entitat suficient per justificar la decisió.
És també ben evident que el que s'amaga darrera aquesta decisió és la pèrdua de poder, molt sovint lligada a la presa de decisions en matèria territorial i urbanística.
Està en boca de tothom que UM defensa interessos corporatius que amenacen el territori, amb projectes urbanístics concrets que s'evidencien en el Pla Territorial de Mallorca o la concessió de declaracions d'interès general al sòl rústic per fer camps de golf, xalets, equipaments, etc.
Un dels primers desencontres va ser, precisament, l'acceptació per part del Consell del recurs del GOB contra la declaració d'interès general de Son Baco, i la conseqüent votació a la Comissió Insular d'Urbanisme que impossibilitava l'execució d'aquest camp de golf per no complir amb la legalitat. A partir d'aquí, va venir l'enfrontament pel que feia a la composició d'aquesta Comissió, on UM no volia perdre el poder que abans, en ostentar la presidència ells mateixos havien fixat en establir el pes de les votacions i regular el funcionament de la Comissió.
Pel que fa al Pla Territorial de Mallorca i al Pla Director Sectorial de Carreteres, són dos temes en que el Consell de Mallorca, ha arribat al punt de l'incompliment del pacte de governabilitat pel que fa a les modificacions compromeses d'ambdós planejaments, per les pressions d'UM de continuar amb els models PP-UM.
Pel que fa al Pla Territorial de Mallorca, aprovat inicialment abans de l'estiu, no s'han el·liminat les ART, tal i com estava previst al pacte de governabilitat. I en el cas del Pla Director Sectorial de Carreteres, a les mans del Sr. Pasqual i Aguiar, ambdós imputants per pressumptes càrrecs de corrupció en l'exercici de les seves competències en infrastructures viàries i obra pública del Consell de Mallorca, hem vist l'aprovació inicial d'un Pla del que el GOB en demana la retirada per continuïsta, obsolet i depredador.
Cap d'aquests temes poden esdevenir ara, motiu de negociació perquè UM faci prevaldre el seu model territorial i els seus interessos de partit. Per al GOB és irrenunciable que la prioritat del govern sigui la defensa del territori.
És també ben evident que el que s'amaga darrera aquesta decisió és la pèrdua de poder, molt sovint lligada a la presa de decisions en matèria territorial i urbanística.
Està en boca de tothom que UM defensa interessos corporatius que amenacen el territori, amb projectes urbanístics concrets que s'evidencien en el Pla Territorial de Mallorca o la concessió de declaracions d'interès general al sòl rústic per fer camps de golf, xalets, equipaments, etc.
Un dels primers desencontres va ser, precisament, l'acceptació per part del Consell del recurs del GOB contra la declaració d'interès general de Son Baco, i la conseqüent votació a la Comissió Insular d'Urbanisme que impossibilitava l'execució d'aquest camp de golf per no complir amb la legalitat. A partir d'aquí, va venir l'enfrontament pel que feia a la composició d'aquesta Comissió, on UM no volia perdre el poder que abans, en ostentar la presidència ells mateixos havien fixat en establir el pes de les votacions i regular el funcionament de la Comissió.
Pel que fa al Pla Territorial de Mallorca i al Pla Director Sectorial de Carreteres, són dos temes en que el Consell de Mallorca, ha arribat al punt de l'incompliment del pacte de governabilitat pel que fa a les modificacions compromeses d'ambdós planejaments, per les pressions d'UM de continuar amb els models PP-UM.
Pel que fa al Pla Territorial de Mallorca, aprovat inicialment abans de l'estiu, no s'han el·liminat les ART, tal i com estava previst al pacte de governabilitat. I en el cas del Pla Director Sectorial de Carreteres, a les mans del Sr. Pasqual i Aguiar, ambdós imputants per pressumptes càrrecs de corrupció en l'exercici de les seves competències en infrastructures viàries i obra pública del Consell de Mallorca, hem vist l'aprovació inicial d'un Pla del que el GOB en demana la retirada per continuïsta, obsolet i depredador.
Cap d'aquests temes poden esdevenir ara, motiu de negociació perquè UM faci prevaldre el seu model territorial i els seus interessos de partit. Per al GOB és irrenunciable que la prioritat del govern sigui la defensa del territori.
EL GOB DEMANA AL PACTE QUE ES RESPECTI EL TERRITORI EN LA RENEGOCIACIÓ AMB UM
El Pacte no ha de cedir en els seus compromisos amb la ciutadania, especialment pel que fa a les polítiques de:
- Denúncia de la corrupció urbanística i dels delictes contra l'ordenació del territori. És evident, encara que els partits no en parlin, que el suport de les administracions públiques a les investigacions judicials contra la corrupció molesten als qui n'estan implicats, com és el cas de molts membres d'UM i del PP. No és admissible que els partits que formen el Pacte cedeixin a les pressions d'UM per aturar aquests processos.
- Millorar la xarxa de carreteres sense per això destrossar els paisatges rurals i empitjorar la insostenibilitat amb carreteres desproporcionades arreu del territori. La revisió del Pla Director Sectorial de Carreteres de Mallorca promou més autopistes (fins al Port d'Andratx, Campos i Sant Llorenç), amb variants i eixamplaments de camins i carreteres rurals que deteriorarien els nostres paisatges agraris.
- Col·laborar amb la Justícia per jutjar als implicats en casos de corrupció i delictes contra l'ordenació del territori, amb especial cura si es tracta de càrrecs públics.
- Contenció del creixement urbanístic, amb la revisió a la baixa de les figures de planejament i l'aprovació d'una Llei del Sòl i de l'Ordenació del Territori que ho propiciï.
- El manteniment de la configuració actual de la Comissió d'Urbanisme del Consell de Mallorca.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada