dijous, 12 de novembre del 2009

Carreteres, dues lluites contra un mateix monstre


Benvolgudes amigues i amics de Salva la Selva

La construcció indiscriminada d'autopistes i carreteres és una arma de doble tall. Per una banda es parla que amb les vies arriba un suposat desenvolupament, per l'altra sorgeix la pregunta de per a qui és aquest desenvolupament. Allò que sí és cert és que la seva construcció implica profundes transformacions amb les que convé reflexionar molt abans de planificar el seu traçat.

Aquesta setmana Salva la Selva dona suport amb ciberaccions a dues resistències locals: una a Chiapas, Mèxic i l'altra a l'illa de Mallorca. Es troben distanciades en l'espai, però de manera conceptual enfronten el mateix monstre: el politiqueig al voltant de l'asfalt, amb el que uns pretenen guanyar molt doblers, al temps que prioritzen als vehícles per damunt de les persones, el seu territori i la seva qualitat de vida.

Per a conèixer més detalls sobre aquests casos, sorprendre's amb el seu paral·lelisme i donar suport a les comunitats i grups locals amb la seva signatura, per favor entre a

http://www.salvalaselva.org

i posi la seva firma a les accions:


“Indígenes i biodiversitat amenaçades per autopista a Chiapas” i
“Aturin ja el Pla de Carreteres a Mallorca”.

Moltes gràcies i rebin una salutació afectuosa.

Guadalupe Rodríguez
guadalupe@regenwald.org

www.salvalaselva.org
http://www.facebook.com/salvalaselva
www.regenwald.org
Berlín, Alemanya
Tel.: +49 (0)30- 51736879




1 comentari:

Joan Vicenç ha dit...

El pont sobre el riu Kwai

El coronel anglès Nicholson, presoner en un camp de concentració japonès, ofuscat per tal d'aixecar la moral de la seva tropa, facilita la construcció que li ordenen els seus enemics japonesos d'un pont sobre el riu Kwai. Quan altres components del seu exèrcit estan a punt d'assolir l'objectiu de tomar-lo, el coronel anglès intenta impedir-ho fins que finalment entra en raó i col·labora, amb la pròpia vida, en la destrucció del pont.

El Pla de Carreteres de Mallorca, dissenyat per el PP i UM en la passada legislatura, va ser un més d'aquella esbojarrada pretensió de convertir l'illa en un enorme parc temàtic per a ús i benefici de quatre espavilats. La intenció d'aquella mena d'orgia constructora era clara: entre tantes autopistes, macro-hospitals, parcs temàtics i urbanitzacions a tot arreu, era més bo de fer amagar el robatori, la corrupció. Però no només era aquesta la intenció d'aquell coalició PP-UM, ho feien perquè hi creuen en aquest progrés suïcida per a l'illa de Mallorca i de rebot per el planeta. Què els importa la pagesia, els espais naturals, la biodiversitat, els pobles petits i la seva gent, el paisatge, la tranquil·litat, la qualitat de vida basada en el poc renou i la lentitud, el futur que es trobaran el qui ens han d'esdevenir, potser els seus nets.... No, el seu projecte és pensant tan sols en avui, a tota pressa, aviat, talment com anar amb cotxe a cent vint per hora tant com s'hi pugui circular. Per arribar a on? A fer què?

A la passada legislatura, els partits d'esquerra i, diguem-ne, ecologistes, PSOE, PSM, EU, Els Verds, ERC... basaren gran part de l'oposició contra aquest mateix Pla de Carreteres,amb la punt de llança sobre l'autopista Inca – Manacor. Ja llavors sabíem que al PSOE no li feia tant de mal la construcció d'autopistes i megaprojectes, però i els altres?

Els altres s'assemblen al pobre coronel Nicholson, presoners d'UM i PSOE, intentant mantenir la cadira i la tropa. Reaccionaran com ho va fer el coronel anglès en el darrer moment? O en cas contrari què hauran aconseguit? Aprovar el Pla de Carreteres d'UM i PP que per molt guapo que ens vulguin fer creure que ho han deixat, com el bell pont sobre el riu Kwai, només servirà per facilitar asfaltar i destrossar més Mallorca.