dimecres, 7 de juliol del 2010

El Déu del bosc



Passaforadí, el Déu del bosc

Si ja veig que ho he posat en majúscules, però és així que ho crec. El seu nom científic és Troglodytes troglodytes, li ve per la manya que te en construir el seu niu, sobretot de molsa, en forma de cova. Ben tancat de per tot deixa només una petita obertura per on s'hi fica. És molt petit i bellugadís, molt esquiu tot l'any, però molt valent i temerari a l'hora de defensar el seu territori i als seus. Una vegada que jo estava ajupit a una font per beure aigua, vaig escoltar ben sobre meu un guirigall de sons musicals i amb cert toc de retret. Quan em vaig girar allà ben aprop hi havia el passaforadí, no vull saber el que en devia dir a mi, foraster invasor per aquells indrets gairebé verges de per l'Avenor. A pesar de tot, ja vos dic que és molt esquiu i mal d'observar al llarg de l'any.









Fotos JVjul10

2 comentaris:

Vida ha dit...

I per què és el Déu? per esquiu? o per passar fàcilment pels foradins? :) M'agraden les fotos d'ocells en llibertat. Un mèrit per part del fotògraf.

Joan Vicenç ha dit...

Cadascú té el seu bosc i cadascú té, si el té, el seu Déu.