dimarts, 26 de gener del 2010

Catalunya diu NO al cementeri nuclear d'Ascó


NUCLEAR, NO GRÀCIES

Avui com a ciutadà de Mallorca, dels Països Catalans, i com a terrícola, he tingut la sort d'acompanyar la protesta de les gents de la Ribera de l'Ebre contra la instal·lació d'un cementiri nuclear a la bella població d'Ascó. La consciència i indignació per la magnitud de l'amenaça és enorme. La poca vergonya del batle i regidors, molts d'ells empleats de la central d'Ascó, han fet possible que Espanya, Madrid, sense tenir en compte l'opìnió de la comarca ni de la resta de territoris del país, pugui decidir la instal·lació d'una nova infraestructura nuclear a un lloc ja molt nuclearitzat. Aquí i arreu de la Terra, l'únic procés que s'ha de posar en marxa és el desmantellament de la industria nuclear tant pel que fa a finalitats militars, evidentment, com a finalitats de desenvolpament energètic. Amb un accident nuclear n'hi ha prou per fer inhabitable qualsevol territori de la terra. Anirieu a viure a Cherbòbil?

És la meva opinió, avalada per molts experts que pensen en la pervivència i presència de l'espècie humana en un món realment habitable. Al manco treballem per al futur, per els nostres infants i els qui ens han de succeïr. Avui ha quedat demostrat que és molta la gent disposada a lluitar perquè sigui així. Salut.













Fotos JV10

5 comentaris:

La lectora corrent ha dit...

Jo no diria que Catalunya ha dit no. Jo no he dit res i també sóc part de Catalunya, i com jo molta altra gent. No sé perquè no ha dit res la gent que ha romàs callada, però jo ho he fet no pas perquè estigui a favor del magatzem nuclear, sinó perquè no sé si hauria d'estar-hi a favor o en contra.

No em sento capacitada per jutjar perquè els meus coneixements de física, de geologia i de ciències ambientals no són suficients per poder prendre una decisió en favor o en contra. Avui he sentit dues opinions suposadament expertes i eren contradictòries. I les dues persones em mereixien el mateix crèdit. Per tant, com puc jo dir si allò és bo o dolent? El dia que s'hagi de fer una manifestació perquè es prohibeixi fumar en tots els espais públics, allà sí que m'hi veureu, perquè de la perillositat del tabac per a la salut sí que tinc certesa.

Joan Vicenç ha dit...

A la gent que ahir era a Ascó davant l'Ajuntament, jo li vaig escoltar dir moltes vegades NO al cementeri nuclear, potser a vos no vos faria res viure vora una instal·lació nuclear, però aquella gent és segur que no ho vol. Ara bé, teniu raó, hi va haver gent que va dir que sí, el batle i sis regidors més, per exemple. Alguns d'ells hi treballen a la Central d'Ascó.

Una doble pregunta si les me vol respondre: quin nivell de perillositat per a la vida d'un territori suposa un accident nuclear? Quin abast territorial pot arribar a abarcar?

Joan Vicenç ha dit...

Per cert, si no vaig errat el Parlamen de Catalunya va emetre una resolució contrària, va dir NO, a aquesta instal·lació nuclear, i l'alcalde d'Ascó es va negar a realitzar un referèndum sobre aquest tema.

Josep (Benaguasil) ha dit...

Si la política és l'art de servir al poble, de regir la cossa pública, aquests polítics d'Ascó, com molts d'altres que patim també per ací baix, no són polítics; són senzillament acomodats que sols volen viure de l'erari públic. Argumenten la independència (!!) dels ajuntaments, que ténen l'última paraula i ho fan d'esquenes al poble, desoïnt la veu del poble, dels ciutadans. Téne doncs legitimitat? Sincerament pense que no. SI volen una sol·lució justa que hi facen un referèndum. Els manca valor.

Piga ha dit...

Abans que res, gràcies per venir a Ascó des de les Illes!
Per entendre la poèmica, a més de la qüestió si és segura o no l'energia nuclear, si us plau, no perdeu de vista que el territori està molt "cremat" amb la qüestió nuclear i altres agressions (pla hidrològic, instal·lació massiva de molins eòlics, tancament d'indústries, no inversió pública ni privada,...). I també som desconfiats amb motius: penseu en la fuita radiactiva que hi ha va haver a la CN d'Ascó. No es va saber fins al cap de mesos i perquè algú ho va filtrar. I, el més greu, després es va saber que les alarmes estaven manipulades perquè no sonessin en cas de fuita... No us sembla prou motiu perquè molts estiguem indignats?
Gràcies.