dilluns, 18 de maig del 2009

Un albercoquer curiós

Una cosa estranya damunt un albercoc rebordonit

Una amiga meva ha trobat una cosa estranya damunt un "albercoc", el qual està com rebordonit.
A jo tot d'una em semblava un cecidi o alguna cosa relacionada amb un insecte, però la veritat és que no en tenc ni idea.
A veure si em podeu ajudar i em podeu dir alguna cosa al respecte.
Les fotos 1-5 són d'aquesta cosa que no sé què és; la 6 és un detall de la resina que li surt al fruit en unes ferides que té.
Samuel Pons Fàbregues
·

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Ui, hi ha hagut un lapsus, el fruit rebordonit que apareix a les fotos és un albercoc que no es va desenvolupar correctament. Disculpau.
Samuel Pons

Rafel Mas ha dit...

Bones,
amb la regularitat milimètrica amb la que estan disposats i aquesta forma esfèrica i la base enganxosa (com a de cola)jo diria que es tracta d'una posta de un depredador de plagues. De totes maneres no sé dir quin, però si fos una plaga de l'albercoc segurament picaria les fruites. La resina o goma que surt del fruit és una reacció a una afectació per part d'alguna eruga que hi ha per dins. El parasitoid depredador d'aquesta plaga n'ha detectat la presència i per això ha disposat la seva posta sobre aquest fruit. Ara, l'esècie que ho ha fet, ni idea. Salut
Rafel Mas

Anònim ha dit...

Tan senzill com una posta de "chinche"

Francesc Mas i Castanyer ha dit...

Hola Samuel,
Com es pot veure, ja he fet les rectificacions corresponents. No sé com és que passa, però jo sovint també m’equivoco en aquests dos fruits, vull dir albercoc i dic nespra i vull dir nespra i dic albercoc.

I quina mena de xinxa deu ser aquesta que fa aquests ous que semblen boletes d’un collaret ?

Anònim ha dit...

Hola! Gràcies a tots pels vostres comentaris. Vaig fer una cerca al Google i és cert que les postes de xinxa tenen aquest aspecte! I avui han nascut!!
Vos enviaré ara unes fotos perquè es puguin penjar al bloc, i a veure si algú sap de quina espècie es tracta.
Salutacions
Samuel Pons