dilluns, 8 de novembre del 2010

El bosc. Molt més que fusta?

El bosc segons la Fundació “la Caixa”

El passat dimecres he anat al bosc sense haver de trepitjar cap fulla. No, encara no levito. Simplement he visitat l’exposició que té aquest ecosistema com a protagonista i que la Fundació “la Caixa” ensenya a Sant Cugat.
Com que això no té pretensions de ser una crítica, no entraré en la qüestió del paper de les entitats financeres en les estratègies mediambientals. Això sí, el seu títol: “El bosc, molt més que fusta”, no m’acaba d’agradar. Però, (tot és susceptible d'empitjorar), encara sembla més discutible el que ha triat una revista que en parla: “El bosc de la Caixa a Sant Cugat del Vallès”. Un titular que d’entrada m’ha esverat força, suposo que no cal dir per què. Desfet el malentès, he de reconèixer que el meu recorregut per a l’interior de la carpa de la plaça Octavià (al costat del famós monestir d'aquesta població del Vallès), m’ha ajudat a profunditzar alguns coneixements sobre aquests “ecosistemes terrestres amb major diversitat del món”. No és que això sigui molt dir, perquè jo sóc un aficionat, però vull constatar que he vist a l'exposició una documentació (textual i gràfica) clara i senzilla sobre les espècies d’arbres més representatives de Catalunya, així com experiments i estudis sobre la importància dels boscos, que m’han interessat força. Tant que quatre dies després ja estava trepitjant fulles, recollint bolets, i fent fotos, ara al bosc de debò, i sense altre presència de la Caixa que no sigui l'escanyolida VISA que duc a la motxilla. Però no correm tant, gent d'arbres amics, que aquesta, la del bosc de Can Pelegrí, és una història per més endavant.
El bosc, molt més que fusta”. Plaça Octavià, Sant Cugat. Del 18 d’octubre al 29 de novembre de 2010.
Més informació : (Document en format PDF 490Kb)