dilluns, 11 de setembre del 2006

Hem de fer més per a avançar més

11 de Setembre
El que diuen els arbres

Em va agafar les mans
i les posà en la terra
i em cremà per un moment.
"tu vens d'ací, no pots canviar això".
Ell entenia tot el que deien els arbres,
jo només sentia vent.

Em va alçar contra el cel
per a seure'm als muscles
i esclatà la meua ment.
"jo sóc d'ací, no puc canviar això".
i vaig entendre tot el que deien els arbres
on només sentia vent.

Hem de fer més
per a avançar més;
si és sostenible
es farà visible.
Des del meu lloc
fins el més remot;
sembrar ací
per a collir allí.
Interpretar un altre repertori:
salvar a pams el propi territori.
Un nou model
un nou poder
per a fer més
no renunciar a res.

Hem de fer un esforç
per a escoltar els arbres
o només quedarà vent!

Feliu Ventura
(Xàtiva, 1976)
· Fotos: · [ albertarquesperolada ] · [ arnauselga ] ·
· Feliu Ventura · El que diuen els arbres en basc, gallec, anglès, castellà ·
*

1 comentari:

Anònim ha dit...

Molt bonica aquesta cançó o poema, molt encertada per l’11 de setembre i també per rellegir i tenir present cada dia.
I les imatges semblen fetes expressament per “El que diuen els arbres”.