dimarts, 5 de juliol del 2011

Un arbre ben plantat


Estic aquí i ben plantat,
si vols et mostro les arrels
Soc un arbre que ha vist món,
malgrat no hagi viatjat
M’han intentat cremar i tallar,
i no ho han aconsseguit
M’han escopit i compixat,
però per créixer m’ha servit.

Tota una vida al camp,
a la vorera d’un camí,
i ara ensum la olor al ciment,
qualcú vol fer-hi un invent,
i no massa prudent,
amb tota la gent del nostro bosc.

Però que feis?! amb el meu cos?
Perquè em treis amb les arrels?
Jo vull morir com els companys,
no vull que em dugueu a un altre lloc
Em voleu posar davant l’ajuntament,
per parèixer un gran monument
Mai he vist plantar un arbre,
a un camp ple de ciment.

I ara que estic ben amunt,
que la grua em té sostès
Mir el cel i deman un desitj
i aquest em fa les fulles grosses,
que semblen unes ales
i remen un poc les branques,
i em poso a volar.

I ara que estic volant,
tot ho veig un poc més clar:
tots els camps estan dormint
sota llençols de ciment.

Oliva trencada

Lletra transcita de la locució del CD original, comprat a tenda de discs: La música de la calma (2007) del grup Oliva trencada.

Foto: Olivera de Cort. Extreta dels arbres singulars de Balears

2 comentaris:

JORDI M. ha dit...

El 8 de Gener de 2010 us veu fer resó de la noticia. El roure centenari de Sta. MAria del Montnegre va caure.
http://www.elpunt.cat/noticia/article/-/-/124328.html
Us comuniquem que el 4 setembre, a Sant cebria de vallalta fem amb molt d'esforç, "LA CEBRIANENCA BTT 2011" ,aquest any, HOMENATGE AL ROURE CENTENARI", només per recordar aquesta joia perduda de la natura.
Nosaltres vem ser els primers en donar la noticia , sosaltres erem els primers en rememorar-lo.
JABALI BIKERS-C. BTT SANT CEBRIÀ

oli66 ha dit...

Què bo es veu el arbre de la foto!! Pareix a un avi, sentat a la plaça, qui dóna la seua experiència a qui la vol escoltar.