diumenge, 5 de desembre del 2021

A tocar de la vella olivera

 “L’olivera d’en Nazim”

“No hi ha tarda que no hi sigui,
en Nazim, a la plaça,
assegut al banc de pedra,
a tocar de la vella olivera.

A vegades se’l veu llegint,
altres, escrivint en una llibreta,
escoltant música, alguns cops,
o bé, senzillament, no fent res.

Avui se l’ha trobada engalanada,
envoltada de bombetes de colors
i un estel mal posat al cap damunt,
a punt per a les festes que venen.

Amb un gest del tot imperceptible
ha somrigut una mica per dins.
Jo sento la seva llum tot l’any,
em recorda una altra plaça,
la del meu barri, a les afores d’Alep,
allà on vaig néixer.
Quan m’assec al seu redós,
totes les tardes del món,
em sento com a casa
.”

Franc Guinart i Palet
2-12-2021

La ciutat d'Alep (Síria) després dels bombardeigs de la guerra