dimecres, 21 de novembre del 2007

Un dia de "BiciKaze" per Lleida

Amb bici trigo menys

Ja és prou de dia com per llevar-me, a les 9:00 hi ha classe.
Per anar a la Universitat vaig amb bici, no només pel fet d'estalviar-me gastar gasolina, sinó també perquè amb cotxe trigo uns 20 minuts i amb bici en tardo encara no uns 18.
Agafo la bici i la tragino pis avall, per baixar-la no faig servir l'ascensor perquè és massa complicat.
Surto al carrer, avui fa bon dia, una temperatura molt estable i amb una suadera n'hi haurà prou per no passar fred. De moment, no pujo sobre la bici perquè els vianants s'emprenyarien.Un cop trencat el primer carrer, pujo dalt la bici i puc començar la ruta de cada dia. Espero a que els cotxes s'entretinguin al semafor de més amunt i començo a tirar cap avall.
Trenco a un carrer que és "semi-peatonal", no és que els peatons tinguin preferència però els cotxes han d'anar a una velocitat molt limitada. Com és habitual, la gent travessa únicament si no sent el motor d'un cotxe però com que les bicis no fan soroll, és força normal trobar-te amb peatons que de cop i volta, decideixen travessar sense mirar i per tant acabo fent el carrer en ziga-zaga, de moment, ja tinc les primeres mirades extranyes.
Surto del carrer "semi-peatonal" i començo a fer la pujadeta més dura, el carril és força estret, n'hi ha que ho respecten però n'hi ha d'altres que amb les presses, decideixen passar tot i no respectar els 1,5 m. de distància.M'aturo al primer semàfor. A continuació i molt aprop del semàfor es pot trencar a la dreta o bé continuar endavant, com és el meu cas. Els que trenquen a la dreta solen esperar a que jo passi recta, avui ho han fet però en algún cas m'han adelantat per llavors trencar a la dreta, en altres paraules, m'han adelantat tot accelerant ràpid per llavors frenar i trencar a la dreta. Evidentment, després de la frenada jo també haig de frenar o esquivar el cotxe.
Agafo un carrer molt freqüentat, com sempre amb força trànsit. Agafo el carril situat més a la dreta però aquesta part és la més perillosa, per començar haig de canviar unes 3 o 4 vegades de carril perquè normalment hi ha molts cotxes en doble fila, alguna vegada m'haig de parar perquè tots van a altes velocitats (comparades amb la meva) i quan es tracta de l'hora d'anar a treballar, costa que et deixin canviar de carril tranquilament. Avui, com d'altres dies, m'he trobat el típic cotxe que t'adelanta ràpidament i es canvia al teu carril (per aparcar), evidentment he tornat a parar perquè era impossible canviar de carril, aquesta vegada m'he aturat derrapant i força enfadat. Arribo al cor de la ciutat (Ricard Vinyes), espero al semàfor i un altre cop la història dels cotxes en doble fila per tornar a esperar el semàfor de la intersecció Alcalde Rovira Roure i Ronda. Ara la proximitat dels cotxes al teu costat es fa molt més notable, és una intersecció complicada i hi ha molt trànsit, sort que ja puc agafar el carril-bici.Un cop sobre el carril bici, haig d'anar més aviat per la vorera esquivant als peatons que tranquilament circulen pel meu carril. Travesso Medicina, altre vegada em trobo a persones sobre el carril-bici, venen de cara (ja s'en adonaran penso), no s'en adonen i de manera brusca, ràpida i emprenyat els esquivo (Alguns companys de classe els envien a pastar fang, en altres paraules). Arribo a una de les rotondes més conflictives de Lleida, molts han vist accidents allà, travesso pel carril-bici i a continuació aquest ja no transcorre per la vorera sinó a tocar amb els cotxes aparcats. En aquest tipus de carrils m'he trobat persones fent càrrega-descàrrega, cotxes mal aparcats ocupant tot el carril, contenidors de basura enmitg.... en fi.
Començo a agafar la gran recta que condueix a la facultat tot passant vora la presó i prop de les cases enganxades. De cop i volta, el carril-bici s'acaba i dóna lloc a una zona sense vorera ni asfalt. Aquest lloc és ocupat cada dia per cotxes i just llavors hi ha una corba (Amb la qual cosa la visibilitat és 0), no només això sinó que els cotxes aparcats ocupen fins i tot bona part de la carretera, normalment aquests cotxes mal aparcats reben allò que surt per la boca (i fins i tot repartien enganxines ultra-adherents per enganxar-les als cotxes).
Continuo a la recta, fan obres, últimament ho estan urbanitzant tot i et trobes fins a 3 camions que ocupen el carril-bici (altre vegada has de parar).
Per fi, transcorrent per un carril-bici mal pintat i ple de fang arribo a la facultat, a veure quin una m'en expliquen avui....
·

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

‘Amics arbres · Arbres amics’ també vol ser un espai interactiu, on tothom hi digui la seva. Per això us demanem que en cada article hi deixeu els vostres comentaris, els vostres parers, les vostres opinions, els diversos punts de vista. D’aquesta manera tots podrem compartir i fer més grans les visions de cada cosa.