Amb bici trigo menys
Per anar a la Universitat vaig amb bici, no només pel fet d'estalviar-me gastar gasolina, sinó també perquè amb cotxe trigo uns 20 minuts i amb bici en tardo encara no uns 18.
Agafo la bici i la tragino pis avall, per baixar-la no faig servir l'ascensor perquè és massa complicat.
Surto al carrer, avui fa bon dia, una temperatura molt estable i amb una suadera n'hi haurà prou per no passar fred. De moment, no pujo sobre la bici perquè els vianants s'emprenyarien.
Trenco a un carrer que és "semi-peatonal", no és que els peatons tinguin preferència però els cotxes han d'anar a una velocitat molt limitada. Com és habitual, la gent travessa únicament si no sent el motor d'un cotxe però com que les bicis no fan soroll, és força normal trobar-te amb peatons que de cop i volta, decideixen travessar sense mirar i per tant acabo fent el carrer en ziga-zaga, de moment, ja tinc les primeres mirades extranyes.
Surto del carrer "semi-peatonal" i començo a fer la pujadeta més dura, el carril és força estret, n'hi ha que ho respecten però n'hi ha d'altres que amb les presses, decideixen passar tot i no respectar els 1,5 m. de distància.
Agafo un carrer molt freqüentat, com sempre amb força trànsit. Agafo el carril situat més a la dreta però aquesta part és la més perillosa, per començar haig de canviar unes 3 o 4 vegades de carril perquè normalment hi ha molts cotxes en doble fila, alguna vegada m'haig de parar perquè tots van a altes velocitats (comparades amb la meva) i quan es tracta de l'hora d'anar a treballar, costa que et deixin canviar de carril tranquilament. Avui, com d'altres dies, m'he trobat el típic cotxe que t'adelanta ràpidament i es canvia al teu carril (per aparcar), evidentment he tornat a parar perquè era impossible canviar de carril, aquesta vegada m'he aturat derrapant i força enfadat. Arribo al cor de la ciutat (Ricard Vinyes), espero al semàfor i un altre cop la història dels cotxes en doble fila per tornar a esperar el semàfor de la intersecció Alcalde Rovira Roure i Ronda. Ara la proximitat dels cotxes al teu costat es fa molt més notable, és una intersecció complicada i hi ha molt trànsit, sort que ja puc agafar el carril-bici.
Començo a agafar la gran recta que condueix a la facultat tot passant vora la presó i prop de les cases enganxades. De cop i volta, el carril-bici s'acaba i dóna lloc a una zona sense vorera ni asfalt. Aquest lloc és ocupat cada dia per cotxes i just llavors hi ha una corba (Amb la qual cosa la visibilitat és 0), no només això sinó que els cotxes aparcats ocupen fins i tot bona part de la carretera, normalment aquests cotxes mal aparcats reben allò que surt per la boca (i fins i tot repartien enganxines ultra-adherents per enganxar-les als cotxes).
Continuo a la recta, fan obres, últimament ho estan urbanitzant tot i et trobes fins a 3 camions que ocupen el carril-bici (altre vegada has de parar).
Per fi, transcorrent per un carril-bici mal pintat i ple de fang arribo a la facultat, a veure quin una m'en expliquen avui....
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
‘Amics arbres · Arbres amics’ també vol ser un espai interactiu, on tothom hi digui la seva. Per això us demanem que en cada article hi deixeu els vostres comentaris, els vostres parers, les vostres opinions, els diversos punts de vista. D’aquesta manera tots podrem compartir i fer més grans les visions de cada cosa.