Plataforma pel
Parc de les Vies
Dijous 9 de novembre a les 19h presentam la proposta de Parc de les Vies al Col·legi d’Enginyers de Camins.
La presentació correrà a càrrec de Rosa Martínez, Geògrafa experta en Mobilitat i Transport i Àngels Fermoselle, Bióloga i portaveu de la Plataforma pel Parc de les Vies.
El parc de les Vies milloraria la mobilitat dins la ciutat.Aquest és un dels grans arguments a favor del Parc i que desenvoluparem durant la citada presentació. També és un dels darrers que hem enviat a Catalina Cirer i a Jaume Matas.
Què és la mobilitat urbana? És la facilitat de desplaçar-se les persones de un lloc a altre.
El nombre excessiu de cotxes dins la ciutat de Palma dificulta altres tipus de desplaçaments, entre d’altres el del transport públic. A Palma, per les dimensions, el clima i la orografia és molt factible i necessari incrementar el nombre de desplaçaments a peu, en bicicleta i en transport públic.
El desplaçament a peu i en bici queda afavorit amb el Parc, el transport públic està al subsòl i la comunicació transversal per persones i vehicles seria el gran guany i l’autèntic motiu pel que es fa el soterrament.
És una llei per la mobilitat que nous vials de circulació fan augmentar el nombre de cotxes circulant.
Per tant el projecte de Govern i Ajuntament sobre el soterrament amb nous vials de circulació per més de 15.000 cotxes agreujaria el problema de trànsit a Palma.
Pla de mobilitat de Palma.Hem de recordar que el Pla de mobilitat de Palma va ser rebutjat per tots els partits de la oposició i que entitats tan importants com Pimeco, tampoc no li va donar suport. Tot i això, el pla considera que obrint al trànsit Jacint Verdaguer, estaria saturat l’any 2010 i llavors tan sols es podria apostar pel transport públic. Sembla ridícul arruïnar un espai emblemàtic com aquest per culpa d’una gestió equivocada de la mobilitat.
L’únic que pot ajudar a descarregar de trànsit Aragó i Eusebi Estada és permetre la comunicació transversal.
Amb el Parc de les Vies es permet la comunicació transversal rodada. No obstant, els vials de circulació previstos per més de 15.000 vehicles, suposarien una nova barrera.
I no hem d’oblidar que facilitar la comunicació transversal de la ciutat és l’objectiu de soterrar les vies.
Plataforma pel Parc de les Vies
7 novembre 2006
Jean, você é muito gentil. Adoro ler os seus artigos, e espero sinceramente que a sua terra seja sempre preservada. O Brasil tem tantas maravilhas naturais... é uma pena que o nosso povo ainda não possua uma consciência ecológica. Obrigada pela sua visita ao meu blog!
ResponEliminaUma "abraçada" também!
Ops! corrigindo: JOAN, e não JEAN... Jean é o nosso amigo francês, outro bom fotógrafo igual você. Parabéns pelas suas fotos, são muito bonitas mesmo!
ResponEliminaAbraço!