diumenge, 16 de març del 2014

El Patxaran den Rafel: una delicatessen

Tan senzill de fer i tan bo

ca - xopet de patxaran
es - chupito de pacharán
fr - goutte au patxaran
it - sorso di patxaran
en - shot of patxaran
de - kurzer Patxaran

Ja ni m'enrecordava. Fa sis mesos el nostre amic Rafel Mas va fer un taller molt interessant sobre l'elaboració del patxaran a la festa de cloenda del Mercadet rural d'estiu de Son Macià a Manacor. Va preparar tres ampolletes d'aquest licor, es va fer una rifa i una d'elles em va tocar a mi. 

 En Rafel em va recomanar posar-la a un lloc obscur i oblidar-me d'ella durant uns mesos. Avui, fent neteja dins la caseta de l'hort, l'he trobada i m'ha sorprès el seu viu color vermell sang.

Si us he de ser sincer ja no record amb seguretat quins eren els ingredients, potser anís sec, aranyons (fruits de Prunus spinosa), unes mores de romeguer (Rubus ulmifolius) i l'ingredient secret den Rafel: uns grans de cafè torrefacte (Coffea arabiga).

El que sí que us puc assegurar és que el xopet que m'he begut m'ha semblat absolutament deliciós. 

Gràcies, Rafel. Ets un artista!

 Flors d'aranyoner.

 Aranyons.

Actualització després de sis anys i mig, dia 7 de març de 2020

El seu gust i el seu aroma, i en definitiva el seu bouquet, han millorat moltíssim. Ara, ja envellit, sí que és bo de bon de veres!