diumenge, 5 d’abril del 2009

No al pla de carreteres de Mallorca



No al Pla Director Sectorial

de Carreteres del Consell de Mallorca



UN PLA INACCEPTABLE PER CONTINUÏSTA, OBSOLET I DEPREDADOR QUE AFAVOREIX DESCARADAMENT EL CREIXEMENT I L’ESPECULACIÓ URBANÍSTICA.


El Pla de Carreteres preveu 73 actuacions en la primera fase (2009-2016) i 47 en la segona fase (2017-2024). En definitiva, la modificació del Pla de carreteres planteja actuacions sobre 560,05km


11,2: de vies de nou traçat

451,95: amplicacions, duplicacions de calçada (autovies) i condicionaments

96,9: rondes, variants o accessos a poblacions (de nou traçat)


El Pla compta amb 4 programes diferents: el programa de construcció, dotat amb 676.050.000€; el Programa de conservació i explotació, dotat amb 1.069.718.000€; el Programa de seguretat vial, amb 24.000.000€ i el Programa d’actuacions especials, dotat amb 118.000.000€.


En total, el Pla, en aquesta primera fase, està avaluat en 1.878.768.000€ dels quals 384.780.000€. són aportats pel Ministeri de Foment a través del Conveni de carreteres, 262.140.000€ pel Govern de les Illes Balears i 1.189.764.667€ pel Consell de Mallorca. Altres aportacions menors són les que fan la Conselleria de Medi Ambient i la Conselleria de Mobilitat i Ordenació del Territori en el Programa d’actuacions especials (foment del transport públic: carrils bus-VAO, parades d’autobús; connectors paisatgístics locals i altres actuacions de millora ambiental; protecció i promoció del patrimoni històric viari, etc.)


Es suposava que la presència al Consell del PSIB i el Bloc havia de marcar diferències pel desenvolupament territorial futur de Mallorca. Amb aquesta revisió del PDS de Carreteres senzillament veim la continuïtat del model viari que plantejat ja pel primer PDS de Carreteres aprovat al 98.


Per a més informació i participació: