dimarts, 13 de febrer del 2007

La taca del darrer bosc


Ànim! encara queda un bosc municipal a Calvià

M’ha fet un tomb el cor quan he vist el titular “Veïns lamenten la desaparició del darrer bosc municipal de Calvià” i és que pens que encara hi ha una oportunitat per a salvar una bona taca de bosc municipal calvianer. M’explic, som veïnat de Sant Agustí que fa un parell d’anys em vaig preocupà per el futur d’un preciós bosc ubicat entre el carrer Son Toells i el carrer Joan Sastre ambdós del municipi de Palma, la part de darrera de la urbanització de Cas Català i per la part més alta amb l’autovia d’Andratx. El seu topònim és Es Penyal des Corbs i en ell hi ha el coll de sa Barrera ben conegut per els habitants de Gènova. Doncs bé, a l’ajuntament m’informaren de que aquesta parcel·la era terreny municipal per a equipaments esportius (crec recordar) però que per el seu índex d’edificabilitat pràcticament no s’hi podia construir res. No sé si de llavors ençà ha canviat la seva condició, però en cas de que l’Ajuntament calvianer li posi l’ull damunt i acabés subhastat com ha ocorregut amb el de Bendinat, la pèrdua seria irreparable ja que és la única taca de bosc sense urbanitzar que hi ha entre Palma i Palma Nova, que ja és dir. Fa por escriure aquestes coses ja que m’imagin a qualque tauró que en llegir-lo prengui nota i utilitzi les seves influències per a aconseguir convertir-lo en un altra desgavell de ciment per a desgràcia de tots i benefici de pocs. La capacitat de la ciutadania és mínima a l’hora de detectar aquests canvis d’ús i normalment quan se n’adona ja és tard i s’amenaça que per aturar el procés les indemnitzacions a càrrec de l’erari públic serien milionàries. Jo des d’aquí anim als veïnats de Cas Català i Sant Agustí, a l’oposició de l’ajuntament (que ells en teoria sí que se n’adonen quan es fan aquests canvis encara que de vegades no ho sembli), a qualsevol ciutadà, que li dolgui veure com s’arrasa en un dia allò que la natura ha necessitat segles per a crear, a que estiguin vigilants amb aquest bosc. Els seus fills els ho agrairan, inclosos els del tauró.

Alfonso Sánchez García. Calvià.

Cartes al director.
Diario de Mallorca 13 de febrer de 2007